BS01:n versiot:
BS01a, 1996; debyyttikilpailu: Finnish Eco-Marathon, Nokia; runko koottu pop-niittiliitoksin; itsevalmistettu sytytyselektroniikka; painevoitelujärjestelmä; BS01a suunniteltiin ja rakennettiin kolmessa kuukaudessa, moottori kävi ensimmäiset tahtinsa Suomen kilpailun harjoituspäivänä; paras tulos: 479km/l (2,087dl/100km)
BS01b, 1997; hitsaamalla koottu runko; viimeistelty ulkoasu uusine maaleineen ja etupyörän pinnasuojineen; uusi voitelujärjestelmä; uusi ohjaus; itsevalmistettu elektroniikka; itsevalmistettu kaasutin; uudelleenrakennettu moottori ja voimansiirto; paras tulos: 642km/l (1,557dl/100km)
BS01c, 1998; hitsaamalla koottu runko; lasikuituinen kori, jossa erilliset pyöränkatteet ja etuakselin katteet aerodynamiikan parantamiseksi; moottori: itserakennettu nelitahtinen SOHC, vakiokomponenteista koostettu prototyyppimoottori; moottorinohjaus: tietokoneella uudelleenohjelmoitava sytystysohjainyksikkö Haltech ECU, jossa pyörimisnopeuden funktiona muuttuva sytytysennakko, imusarjan alipaineanturointi, tiedonkeruu; kaksiluistinen mekaanisesti ohjettu modifioitu kaasutin; paras tulos: 1071km/l (0,933dl/100km) (Shell Eco-Marathon, Nokian Renkaat Oy:n testirata, Suomi, 1998
BS02:n versiot:
BS02a-d, 1999-2002; Debyyttikilpailu Finnish Eco-Marathon 1999, Malmi; koko ajokki tietokoneavusteista BS Mileage Marathonin omaa suunnittelua; alumiininen laserleikaamalla ja hitsaamalla valmistettu koottu kevyt ja jäykkä 'Delta box' -tyyppinen runko; komposiittirakenteinen kori, jossa pyörät ja akselistorakenteet katettu aerodynamiikan parantamiseksi; itserakennettu nelitahtinen vakiokomponenteista koostettu SOHC protyyppimoottori; tietokoneella uudelleenohjelmoitava sytytysohjainyksikkö ja polttoaineen ruiskutus varustettuna pyörimisnopeuden funktiona muuttuvalla sytytysennakolla ja tiedonkeruulla (HALTECH ECU); polttoaineen syöttö versiosta riippuen joko kaksiluistisella kaasuttimella tai elektronisesti ohjatulla polttoaineenruiskutuksella; paras tulos 1558 km/l (0,642dl/100km) Shell Eco-Marathon, Nokian Renkaat Oy:n testirata, Suomi 2001.
|